RYANAIR žaluje Kiwi.com!

To, co se děje na českém trhu je něco, za co já musím být vděčný, a něco, o čem můžu s radostí psát.

Pokud se všichni budou chovat jako Kiwi.com nebo tak, jako ostatní letenkové weby, pak lehce vyplyne celá moje idea, ke které se rád hlásím.

Jsem totiž jediný na trhu, kdo si toto může hrdě říci.

 

Chtěl jsem, aby všichni cestovali tak, jako ti, kteří tomu opravdu rozumí. A ti, kdo tomu opravdu rozumí, využívají Skyscanner k vyhledávání letenek. Proto jsem jeho hrdým partnerem.

 

Jistě víte, že můj pohled na přehnaně vychvalovaný start-up Kiwi, je jasný. Ehm, nezapadá ani do konceptu tohoto projektu, který tady společně tvoříme.

PROVIZE, to je jeden společný jmenovatel celého trhu s letenkami. 

Kdo má lépe stanovené podmínky s prodejci jako Pelikán, Letuška a spol., ten vydělává za prodej letenek od 200 Kč za letenku. Šílené!

O tom ale až v dalším slibovaném článku o tom, jak funguje Kiwi.com a celý český trh.

 

PROVIZE, PROVIZE A ZASE JENOM PROVIZE

Ryanair zakazuje přeprodej svých letenek. Je tím dlouhodobě známý a nutí cestující, aby si letenky kupovali přes oficiální internetové stránky. Ryanair tedy podal žalobu u vrchního soudu v Dublinu.

Jako první na to poukázal irský byznysový server Fora.ie, v Česku pak server E15.

Takže otázka zní jasně. Proč to mediálně tlačený Kiwi.com dělá? Odpověď je jasná. Aby tak navýšil svoje zisky.

Aby tak byli jediní na českém trhu (protože ten nás zajímá), kdo si na tom “mastí kapsu”.

Nikdo na letenkách od Ryanairu, easyJetu a Wizzairu nemá žádnou marži, ani jiné letenkové weby. Ani já na Skyscanneru.

 

JAK TO JE NA HUBIČCE

Každý ví, že i já dávám na Hubičku letenky pod hlavičku Skyscanneru, pokud prodávám letenky. Dělám to tak u všech letenek, u všech společností. Moje provize je jasná, v případě Ryanairu činí 0 Kč.

Vám to však nenavyšuje cenu, a já alespoň vím, kolik se jich prodalo a jestli vás letenky, které dávám na Hubičku, baví.

Na obrázku sami vidíte, že Skyscanner dovoluje prodávat letenky od Ryanairu pouze aerolince samotné, a to přesměrováním na jejich oficiální stránky.

 

PŘÍKLAD PRO SROVNÁNÍ!

Jako příklad uvádím letenku, která stojí 963 Kč, je to letenka z Prahy do Budapešti.

Kliknutím na tlačítko vybrat, se dostanete na stránky Ryanairu a dokončíte tak nákup.

Jednoduché, lehké a levné.

 

KOLIK STOJÍ STEJNÁ LETENKA U KIWI.COM?

Stejná linka, stejný termín, stejná aerolinka, stejný čas, ale Kiwi.com.

A toto je výsledek, přátelé! Letenka stojí 1.127 Kč, oproti 963 Kč. Provize je tedy 164 Kč, to je slušné ne? Moje provize je 0 Kč, Kiwi 164 Kč. 

 

Už chápete, proč mají roční obrat v miliardách a rostou? Je to pořád tak super výborný projekt?

HUBIČKY, ne všechno, co se třpytí a má výborný marketing v zádech, je skvělé. 

 

MOHL JSEM VYDĚLÁVAT S KIWI.COM

I já jsem na Kiwi viděl ze začátku pozitiva. Nainstaloval jejich super vyhledávač (je opravdu boží, ale tím to končí). Ale přiznám se, dal jsem ho pryč, nemohl bych se vám podívat do očí.

Abyste byli v obraze, na tomto příkladu bych vydělal čisté 3%, tedy 44.76 Kč za jedinou letenku. Je to lákavé, že? Ale neplní to mou komunikační ideu. Takže, ZAMÍTNUTO.

 

JAK TO DOPADNE?

To můžeme jen z dálky sledovat, avšak jedno je jasné. Ryanair je na evropském trhu největší hráč, a pokud nastane to, že Kiwi.com nebude moci jejich letenky přeprodávat, ztenčí se jejich tržby z provizí, a to markantně.

Avšak, opět to bude dobrá zpráva pro českého cestovatele. Bude cestovat třeba jako ti, kteří tomu opravdu rozumí. Bude cestovat s Hubičkou.

 

Krásný den a děkuji za přečtení a za sdílení, rovnou tady pod článkem ♥

 

Přátelé, děkuji vám za váš neutuchající support!

Luboš